1 augusti 2010

Gokart o Djupvik bla

Ännu en dag här på ön håller på att lida mot sitt slut. Även i dag har det blivit några turer. Åkte i väg med Maria, Chrille o Peter (såklart) till Gokart banan här i Föra för en tur. Denna gång nådde jag ordentligt och kunde gasa på. Tre ggr studsade jag mot däcken på kanterna och sladdade i de flesta kurvor. Jag kör inget vidare, men jäkla var kul jag har. ;) Roligare med gokarten än vad det var med crosskarten tycker jag.
Blev glass på Källagården efter det. Dyrt, himla dyrt faktiskt, men jäkligt gott.
Ett besök på kyrkogården hos Micke och i stensvarveriet hos svärfar Lasse innan vi åkte hem. Nilla hade lagat mat åt oss som vi njöt av innan det var dag för Maria o Chrille att brumma hem till Linköping.

Nu på kvällen tog Peter o jag en promenad till Djupvik. Ca 2.5 km dit och då märkte jag tyvärr att jag inte gått in mina skor helt och hållet. Skavsår minsann. =/ Vi tog lite krubb och ett par "läsk" där innan Nilla o Lasse kom och gjorde oss sällskap. Åkte en sväng innan vi återvände hem för lite kaffe.

Snart dags att lägga sig nu känner jag. Ölandsluften tar på en när man inte är van. I mon blir det ev en tripp till Borgholm för lite lätt strosande.

1 kommentar:

Svär+moder. =) sa...

Vänta på mej, jag kan säkert skjutsa er dit! =D