28 augusti 2010

Veckan

Det är lustigt hur fort den här veckan har gått. Till och med dagarna på jobbet har flutit på. Särskilt fredagen. Var nära att jag missade en rast för att jag inte trodde klockan var så mycket. Men det har känts som en massa har hänt, även om det inte gjort det egentligen.
I tisdags fick jag veta på morgonmötet att jag skulle på 4-timmars kurs under dagen. Var väl lite skönt att inte jobba under den tiden. Men det gav ju inget. Det kändes mer som ett sätt för företaget att visa oss att det går att ha färre arbetare som gör mer jobb och att vi ska ha förståelse för hur mycket jobba som alla tjänstemän lägger ner. Bha!

Var på synundersökning i går. Trodde väl inte egentligen att jag hade något fel på synen eftersom jag inte ser dåligt. Men jag blir så otroligt trött i ögonen när jag är bla på jobbet och så har jag ju denna konstanta huvudvärk.
Men jo. Visst behöver jag glasögon. Mitt vänstra öga är dessutom mycket sämre än mitt högra. Så nu kommer det svåra besöket att välja ett par. Lånade hem tre par som jag gillade för att "känna av" lite. Ville ju att Peter skulle se dem med. Men jag har nog kommit fram till att ingen av dem passar perfekt. Tänkte ta en sväng till optikern i början av veckan igen för att kolla på några fler modeller (men säg gärna vad ni tycker om de tre alternativen nedan, klicka för större bild). Sedan är det meningen att jag ska ha dem på jobbet, när jag sitter vid datorn och tv. Som läsglasögon med andra ord. =)

Petra kom över en sväng i går. Mös lite med kycklingwraps, tv och snack. Tyvärr var jag så oerhört trött att jag somnade i soffan i slutet av kvällen. Vilken bra värd jag är va? ;)

I dag var det konstrakan i stan. Hittade ett par guldkorn här och där, men annars var det inte så mycket tycker jag. Tog en lunch ute och köpte lite skolprylar till Peter. Hm, ok, lite prylar till mig med. =)
En tupplur var nödvändig när vi kom hem, jäklar vad trött jag var och sedan dess har jag suttit vid datorn.
Längtar faktiskt till måndag nu. Ska ju till frissan och äntligen göra något åt håret. Funderar på något lite drastiskt, men man vet ju aldrig. kommer kanske hem med det gamla vanliga. ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då ska jag lämna min synpunkt på bågarna:
Inte den vänstra, men de andra två passar jättebra på dej, den högra modellen är lite mer ömtålig eftersom glaset saknar "skydd". =)
När jag nyligen skulle välja mina så gick jag in på deras hemsida å tittade å valde och hade några förslag när jag kom till butiken.....men jag vet inte hur det är dit du går?
Lycka till i djungeln av bågar!
Kram

Nilla sa...

Det var jag som skrev....glömde. *fniss*

Anonym sa...

Och jag tycker den vänstra är den du passar bäst i :)