21 augusti 2010

Lite retroaktivt

Så... Förutom en jäkla massa klagande från min sida så har det faktiskt hänt en del annat i mitt liv. ;)

Sista kvällen på Öland spenderade vi med att spela lite bingo. Förra året vann vi ju 800 så man hoppades på något sådant detta år med. Men icke. Jag hade kunnat vinna 150 kr om utroparen hade hört mig. Men det gjorde han inte.
Efter det tog Peter o jag en sväng ner till Djupvik för ett par drinkar på tu man hand. Det var för mörkt för att ta sig ner till vattnet, helt becksvart var det. Men man såg stjärnhimlen desto bättre. =)
Dagen därpå var det tyvärr dags att åka hem. Det var skönt att komma hem till katterna och sin egen säng igen men alltid lika tråkigt att åka därifrån.

Dagen efter vi kom hem firade vi vår 1-årsdag. =) Det är svårt att verkligen tänka sig att det var ett helt år sedan vi stod i parken och läste våra löften. Vi hade tänkt att åka till Norrköping eftersom vi åkte dit på minismekmånad. Men vi hade ju precis kommit hem så vi valde att stanna här hemma och mysa i stället. Det blev bla lyxfrukost, promenad och trerätters supé på badhotellet med drinkar efter. Har nog aldrig ätit så god mat och det var värt varenda krona. ;) Innan vi la oss blev det film och gos i soffan. En riktig må-bra-dag med personen man älskar mest här i världen. =D

Förra helgen var det cruising här i stan. Jag är inte så mycket för bilar, men jag kan uppskatta vackra färger och blänkande fälgar. ;) Jag hade tre favoriter, en i härlig lila färg, en blänkande svart sak med otroligt skinande fälgar och så en djupröd som bra kändes så rätt. =)
Vi bjöd hem mor o bror på bärpaj efter det innan Peter, John o jag gick vidare ner mot folkets park där bilarna stod uppradade. Petra kom och mötte oss också och tillsammans kollade vi när åter igen blev cruising på Storgatan. Vi hann även med ett glas på Fish innan mörkret föll och det blev rock på torget. Hade Petra o jag inte haft högklackat på oss hade det nog blivit lite dans. Det svängde som attan. Men stenarna på torget och klackar går inte alls ihop. =)
Till sist stötte vi även på Dennis o Zandra och gick till Baronen för ett glas. Har nog inte varit där på... Tja, mycket länge iaf. Det blev en riktigt rolig kväll även om planen från början egentligen bara var att kolla på bilarna och bjuda på fika. =)

I måndags fick vi hem ett paket från net on net med lite trevligt i. En skitbra mixer, en glassmaskin, två möss och nya hörlurar till mig. En mus ska skickas tillbaka dock och glassmaskinens lock var spräckt så den ska bytas ut.

Den här dagen började ju inte så roligt som jag skrev förut, men en del har jag hunnit med iaf. Karin ringde och sa att hon var i stan så hon jag o Bettan gick gatan upp och gatan ner innan de skulle vidare. Har gjort jordnötskakor (som enligt min åsikt inte blev så goda), en skitgod kålpudding och en rätt så god kladdkaka. Allt på LCHF-style. Roligt att prova på lite nytt.

Peter är ju upptagen hela helgen med LD48 nr 18 så jag får roa mig för mig själv. Med andra ord blir det nog rätt mycket dator. ;)

Inga kommentarer: