15 februari 2011

♥-dag

Varit en skaplig tisdag. Segt som vanligt, men på bra humör. Känns överhuvudtaget som något har vänt. Efter en tid med "bara" ilska, irritation och deppighet så känns allt lite bättre just nu. Jobbet ät fortfarande som vanligt och min värk har inte blivit mindre men... Jag är ändå på bra humör. =)

I går var en härlig dag. Jag visste att Peter hade planerat något så jag ville hitta på något också. Därför ställde jag mig på morgonen innan jobbet och stekte amerikanska pannkakor åt honom. Kaffe fick han med. ;) Det verkade uppskattas. =)
Hann även med att städa lägenheten på den tiden mellan att jag kommit hem och Peter gjorde det. Yay!
Gick hela dagen på jobbet med ett förväntansfullt pirr över vad gubben skulle hitta på.
För så som jag ser alla hjärtans dag så är det en chans till att fira kärleken lite extra. Att köpa en massa saker och sådant känns så onödigt, som om man firade själva dagen mer än kärleken. Inget för mig det.
Därför hade jag blivit glad om Peter "bara" planerat att vi skulle sitta under en filt och titta på tv. =)
Men när han kom så hade han köpt middag som han sedan lagade till oss, pepparbiff med paprika- lök- opch blomkålsris med sås och sallad. Så gott! Och så hade han även en liten blomma till mig och choklad. Gullputt! =)
Sedan låg vi i soffan och tittade på tv. =) Kändes som en mycket lyckad dag.

Inga kommentarer: