17 februari 2011

Träningsvärk

Vilken jäkla träningsvärk! =D
Bestämde mig för att skippa gymmet i går och träna lite här hemma i stället. Dammade av Wii active och satte i gång med ett hårt kondition- och muskelprogram.
Jag höll på att dö! 55 minuter av löpning, löpning med kick ups, squats och en massa olika lunges blandat med styrketräning av överkroppen. Och min nemesis: Inlines Det kanske inte låter så farligt att men det går ut på att "squata", ju lägre desto fortare rullar man. Och så kommer hoppen. När benen bränner ska man plötsligt hoppa upp från squat-positionen och sedan ner igen. Funkar bra de första 4 hoppen, men sen... Benen slutar att funka och det enda som får upp en är ren viljestyrka. SÄRSKILT när benen redan innan övningen skakar av ansträngning efter alla andra övningar.
Så, i dag kan jag knappt gå. Det går bra när jag väl har mjukat upp musklerna lite, men efter att ha stått still eller suttit ner så är det illa. Och när jag ska sätta mig ner. Eller gå i trappor. Eller cykla. Ja, ni förstår.
Men det är bra värk. Det ska kännas att man har gjort något för då känner man sig duktigare. ;) Synd bara att jag inte klarar av att träna i dag, är sugen på det. =/

Inga kommentarer: