22 februari 2011

Ny

Suttit länge nu och letat, läst om och jämfört en himla massa kompaktkameror.
Felet är ju att man lätt blir girig. Men vill ha de där extra pixlarna, de extra funktionerna osv, utan att man faktiskt behöver dem.
Jag var bara ute efter kompaktkamera som jag kan ha som kompliment, något som är smidigt att ta med sig ut och tar skapliga bilder. Men plötsligt satt jag där och kollade in kameror med utbytbara objectiv, 3000 olika finesser och 50" lcd-display.
Men efter noga övervägande och oändligt velande mellan de sista två kandidaterna känner jag mig ändå rätt nöjd över valet. Allt den INTE kan göra har jag ju faktiskt systemkameran till. =)
Bara skit att jag inte kunde få den grön, inte för det priset iaf. Och jag lägger INTE 500kr extra bara för färgen! Tyvärr...

1 kommentar:

Nilla sa...

Ja det tar säkert bra bilder, idag finns det nog inga dåliga kompaktkameror.....men de som fanns förr var också bra, iaf de som jag hade och har sparade. =)