20 februari 2011

Skitfamiljer!

Helt otroligt att man ska behöva skälla på andras ungar!
Peter o jag var och simmade i dag och när jag kom in till relax-avdelningen, innan bastun, satt det tre kvinnor med ungefär 100 ungar där och tog upp precis hela utrymmet. De hade en massa läsk, kaffe, godis och kaker som de mumsade på, en jäkla massa leksaker, badbollar och filtar överallt. Blev helt paff. Man ska ju inte ens ha baddräkt på sig där, vilket de naturligtvis hade också. Alla utom en iaf som i stället hade bh och trosa i stället.
Jag gick in till en av de varmare bastuna och försökte slappna av. Vilket var väldigt lätt när några av de små glinen sprang ut och in genom dörren, skrek och kastade leksaker i väggarna.
Jag fick ont i käken av återhållsam ilska. Vad fan är det för föräldrar som inte kan hålla reda på sina skitungar? Nej, mammorna satt i stället och skrattade gott och verkade inte ens bry sig om ungarna.
När tre av dem höll på att leka vid elementet i bastun fick jag nog. En av dem greppade räcket framför elementet och lutade ansiktet över de heta stenarna och jag röt till ordentligt. Sedan sket jag fullständigt i de arga blickarna jag fick av mammorna (skulle jag ha låtit dem bränna sönder ansiktena eller?)och gick och duschade.
Naturligtvis kom familjerna efter och skulle själva duscha då vilket ledde till att jag fick både en badboll i ryggen och en shampooflaska på foten.
Jag mumlade "skitungar" medan jag snabbade mig på att bli klar och komma lååååångt därifrån.

Inga kommentarer: