12 februari 2011

"Veckan" som gått

I bland känner man inte för att blogga för man tycker inte man har något att skriva om och i bland har man för mycket att skriva om att man inte vet vart man ska börja... =)

Förra helgen, på fredagen, fyllde min bror 29år. Blev firande med smörgåstårta och annat gått hemma hos honom o mor och morfar var även där. =) Efter det förflyttade sig jag, John och Peter oss till Fish & Ale där vi fortsatte firandet tillsammans med Petra och Dennis. =) Drack en jättegod martini med sourz tropical. Blev en rätt lugn kväll, vilket kändes väldigt skönt.

Dagen efter åkte Peter o jag till Linköping för en "vi-dag". Åt riktigt fancy på Subway ;) och tog ett par drinkar på Harrys. Deras razz-mojito är mumms! Blev 3d-bio därefter. "Tangled" (Trassel) som faktiskt var rätt så bra. En mysig film som bjöd på skratt då och då. =)

På söndagen blev jag rastlös och satte igång med röjning på vinden. Var inte så kallt ute den dagen så det gick att vara där uppe utan termomundering. Kände mig nöjd och satte igång lite inne i "hobbyrummet" här nere också. Långt kvar dock. Måste till tippen...
Vi har en gungstol över nu som vi inte har plats med. Någon som vill ha den?

Arbetsveckan gick fort denna gång. Allt strul, skit och övrigt besparar jag er denna gång. =) Har varit två gånger hos sjukgymnasten för akupunktur vilket jag är osäker på om det verkligen hjälper. Vi ska avvakta med det nu och sedan får vi väl se. Har dock fått en tid till deras läkare för en ordentlig undersökning. Med tanke på min historia med läkare så är det inte lustigt om jag känner mig skeptisk till den "ordentliga" undersökningen. Men som allt annat, vi får väl se.

I går var Peter o jag och bowlade. Skit längesen vi gjorde det nu och det var kul! Vi hann med tre serier, jag vann två och Peter en, och vi hamnade lustigt nog på exakt samma totala summa. =) Två saker var ändå dåliga med den kvällen. För det första tog de inte kort! Tur nog så var de så snälla att vi kunde komma tillbaka dagen därpå och betala. Det andra dåliga var att Peter, på något sätt, lyckades slå sig på knät med klotet. =/ Blev väl inte så farligt, men ont gjorde det ju, stackarn.
På hemvägen köpte vi lite gott och hyrde "Big fat important movie" vilket visade sig vara rätt så tråkig för att vara en komedi. Fast jag fick en skön tupplur på köpet. =)
Höll på att glömma att jag lyckades åka skridskor till och från bowlinghallen också. Men så går det när man får för sig att det är en bra idé att välja blankslipade stövletter när det är snorhalt ute. Fast jag hade ju roligt så jag ska inte klaga. =D

I dag var Peter o jag i väg till gymmet. Körde mest kondition med bara lite styrketräning i skulderpartiet. Måste känna mig fram lite där pga värken. Än så länge går det bra men känner mig lite stel.
Nu på eftermiddagen och kvällen är jag gräsänkling. Peter är i Boxholm hos en vän och jobbar med tågspelet. Funderat på vad jag ska göra och har nog beslutat mig för lite seriöst slappande. =)

För övrigt så är Stockholmsresan bokad nu. Så skulle någon vilja skicka något till Peter när han fyller så råder jag er att skicka det så det är framme senast den 24:e. För dagen efter åker vi. =)

Inga kommentarer: