17 februari 2011

Lchf-hjärntvättad?

Jag äter ju enligt lchf-kosten och tycker det är en bra kost. Jag mår bra av den och min kropp tar ingen skada. Men samtidigt finns det nog ingen kost vars "anhängare" jag mer irriterar mig över.
Visst, ibland vill jag skrika åt folk som sitter där med sin lilla lilla dietkaka och menar att de ska bli så smala och snygga bara de svälter sig tillräckligt mycket. Men vissa som äter lchf beter sig faktiskt som hjärntvättade sektmedlemmar.
Jag vet att många kan ta illa upp av mina ord, men läs bara inte det jag skriver då.
"Usch, vad äckligt med en massa kolhydrater!" "Jag försååååår inte hur någon kan äta det där och det där" osv. Som om kolhydrater och socker plötsligt vore mänsklighetens fiende nr 1! Dessutom är det ju hemskt, så otroligt HEMSKT att det faktiskt finns dem (åh kära hjärtans, dem borde hängas!) som faktiskt INTE äter lchf utan fortfarande är kvar i samma kost som funkat i tusentals år.
Har dessa människor helt glömt bort att innan de började med den senaste flugan vid namn lchf så åt dem precis det, som de just nu anser vara gift, i typ 20-40 år?
Och nu har de plötsligt gjort det till sin sak att kommentera minsta lilla snedsteg, halvfusk och medvetet val med överlägsenhet.
Gud vad mycket bättre dem är för dem äter ju inte sånt skit längre!

Låter jag som en liten ragata nu? ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Uj. Hoppas det inte är jag som varit fanatisk och lämnat synpunkter nu igen. :O /Miah

Anonym sa...

Bra rutet! =) Men du...man ÄR faktisk ingen ragata för att man säger sina åsikter! / Mor

Anonym sa...

Håller med, man blir "lite" trött av allt tjat. Framför allt när det oftast är samma personer som gått igenom 73 andra dieter och går på dom alla likaså den här. Tycker också det är en bra diet, men kanske inte på hur lång sikt som helst. Jo det är jättebra med ren mat, det stödjer jag helt. Men så mycket fett??? nä inte i längden. Men, det visar sig om 20 år när "nya rön" kommer. Tänk om folk kunde tänka lite själva istället. Så bra och ren mat som man kan få tag i, inte äta mer än man gör av med. (Snacket om att så levde man för 1000 år sedan ser jag bara som blahaaa.. vi är nutid om någon missat det) På stenåldern åt man bara kött ibland, om någon missat det så var det rätt besvärligt att jaga så fett åt man inte heller i den utsträckning som lchf:are gör.Ibland blev det perioder av fasta eftersom stenåldersfolket måste vandra långa sträckor för att hitta byten o.s.v o.s.v
Att inte äta så mycket kolhydrater köper jag däremot ;)
Ja jag bara suckar och lever vidare på mitt sätt ^^