29 januari 2010

En rätt stor mängd skit

Så har man gått och blivit sjuk, igen.
Var ju inte längesen jag hade något virus som härjade. Nu har jag fått en släng av förkylning också. Tyvärr inte tillräckligt illa för att stanna hemma från jobb (ingen feber alltså) men illa nog för att må piss under tiden man är där.
Särskilt nu när vi bara har pauser i stället för raster. Arbetsledarna och företaget har ju sagt till oss att vi inte får sitta ner på pauserna. Vi får bara hämta kaffe och vatten och sedan dricka det under tiden vi arbetar så att det inte stör produktion.
Men det fick vi reda på i dag att det bara är BULLSHIT!
Vi hade fackmöte i dag på jobbet. Någon "chef" (kommer inte ihåg hans titel) från regionskontoret för facket var på besök och informerade och svarade på en massa frågor. Han som inte ens jobbar här blev fly förbannad på den skit vi hade fått höra. Om inte företaget har någon som kan hoppa in på vår plats när vi måste gå i från så är det företagets fel. Vi får gå i stort sätt när vi vill.
Jobbar man på lina som bla jag gör så har man rätt till 5-6 minuter paus per timme, något som arbetsledarna sa att det bara gällde någon gång på 70-talet och inte stämmer nu.
Om vi behöver vila kan vi bara sätta oss ner och det ska vi göra sa han.
En kvinna frågade honom då vad man skulle göra när företaget har tagit bort alla stolar från arbetsplatsen. "Ta med dig en ut från lunchrummet då" var hans svar.
När hon försökte säga till honom att företaget aldrig skulle gå med på det röt han nästan i och sa att det inte spelar den minsta roll om företaget inte skulle gilla det, de har inget att säga till om den saken.
Jag gillar den mannen. =D
Annars var det väldigt många intressanta saker som togs upp, synd bara att vi bara hade en timme på oss.

Jag anmälde mig som intresserad till att gå med i företagets fackliga grupp för ett tag sedan. Så i dag så tog facket chansen att presenterade de "kandidater" man har att välja mellan på nomineringsmötet på torsdag, däribland mig. Vi är 6 stycken som ska fylla 3 platser. Jag kommer inte att bli vald, det var andra som var mycket mer kunniga och som skulle passa mycket bättre än mig, men det gör inget. Jag har iaf visat mitt intresse. Huvudsaker är ju att rätt folk väljs in som kan föra vår talan bra.

Häromdagen var det riktigt läskigt.
Jag var på väg hem från jobbet (tror det var i onsdags) och hade lite svårigheter med att cykla. Det hade kommit en hel del snö och väglaget var inte det bästa. Med andra ord så var det väldigt halt och minsta lilla sväng kunde resultera i att man hamnade på backen.
Jag cyklar iaf längst Sveagatan, på vägen då cykelbanan var i ett så dåligt skick, och cyklar precis om en annan cyklist som trotsade cykelbanan. Jag hade precis kommit framför honom då jag ser att han tittar hastigt bakåt och sedan trampar på lite extra fort. Hinner tänka att det verkar lite barnsligt av honom att cykla fortare bara för att jag inte ska "komma förbi" då jag plötsligt får tvärnita.
Den jävla idioten hade hastigt svängt ut framför mig för att korsa vägen över till andra sidan.
2 CM FRAMFÖR MIG!
Min cykel började fara åt först vänster på vägen och sedan åt höger rakt in i en snövall, då jag försökte få stopp på cykeln.
En snövall är ju inte så farlig men bilarna som fick tvärnita (i blixthalka) för att inte köra på mig är lite värre.
Jag blev tyvärr så chockad och var tvungen att koncentrera mig på cykeln att jag inte hann skrika "Jävla idiot!" förrän han var alldeles för långt borta.
Var asförbannad enda tills jag kom innanför dörren här hemma, då jag började lipa i stället.
Sedan kändes det bättre.

Äntligen fredag nu då.
Har haft lite enkelt fredagsmys här framför datorn men börjar bli rätt trött. Det har varit en lång vecka och även förkylningen gör sitt.
Peter jobbar natt så jag tar nog och lägger mig i sängen med en bok nu eller kanske en film

Avslutar med denna goa bild på min äldsta katt Zoomer. Han har börjat lägga sig på min huvudkudde igen, som han gjorde när han var lite. Väldigt mysigt att vakna med en varm katt som huvudkudde. =)
Natti natt!

1 kommentar:

Örnens blog sa...

Men gumman då! Inte sa väl du något om cykelmalören? Jämnt får man vara orolig =/ Jag har också börja blogga igen...idag.