9 januari 2010

Sjuk?

När mådde du senast bra? Inte relativt bra eller bra med tanke på omständigheterna, utan BRA.
Jag kan knappt minnas. Visst finns det stunder under dagen som jag inte tänker på hur jag mår och då antagligen mår bra. Men tänker jag tillbaka på dagen kan jag alltid komma på något som inte har varit helt ok. Magen gjort ont, illamående, huvudvärk, ont i nacken eller vad som.

Men de senaste dagarna, sen i måndags, känns det som om allt har varit fel. Dundrande huvudvärk som inte ens Eeze lindrat, illamående hela tiden, nacken varit ont och jag känt mig trött och tung i kroppen. Feber har förekommit på kvällarna.
Eftersom det går upp och ner har jag ändå gått till jobbet men i fredags tog det stopp. Stannade hemma och mådde dåligt i stället. Avskyr att stanna hemma från jobbet, men var gör man när huvudet dundrar så mycket att man knappt kan tänka en vettig tanke?

Ringde sjukhuset också. De kom men standardsvaret här i Tranås: Det är flera som har ringt hit med samma symptomer. Det är nog ett virus som går nu. Avvakta tills på måndag och hör av dig då om du inte mår bättre...
Så jag ska ha någon form av influensa verkar det som men utan snor och halsont.
Jag sa till att inte ens Eeze funkar mot huvudvärken men det var bara att avvakta ändå.

Får väl se. Känner mig bättre i dag, men har ju bara varit uppe i en timme eller nåt.

2 kommentarer:

Örnens blog sa...

Det räcker väl med att jag inte mår bra....du och din bror ska hålla er friska! Oro är inte bra nattkudde.

Jenny sa...

Inget att vara orolig över ju. Virus bara.