23 januari 2010

Nya "raster" och helg


I går såg jag något från fönstret som jag inte lagt märket till tidigare.  Lustigt att jag inte gjort det men å andra sidan så är det ju alltid mörkt när jag är hemma utom på just fredagar som i går.
Det hänger stora istappar längst hela vägen av yttertaket. Rätt häftigt. Försökte fota det, men det var kallt ute och jag var trött.

Tidigare har jag skrivit om de nya arbetstiderna vi fått och som börjar att gälla på måndag. I går på fredagsmötet fick vi reda på hur våra raster kommer att se ut. Det positiva är att frukost och lunch kommer att förbli de tider vi hade innan.
Jättebra, lätt att komma i håg.
Men vi har också haft 3st 10 min raster under dagen. En innan frukost, en mellan frukost och lunch och en efter lunch. De har räddat dagen. Man hinner ta en frukt eller lite kaffe och framför allt, man kan sätta sig ner en stund och vila benen. Då vi inte har några stolar på vår arbetsplats så måste vi nämligen gå någon annanstans för det.
Men nu är det slut med det (också).
Från och med i morgon så har vi inga raster längre. Vi kommer att ha pauser.
Med det innebär det att vi kommer att få gå i från arbetet några ggr om dagen för att tex gå på toa eller hämta kaffe eller läsk. Bara det inte stör produktionen. Och vi måste sen dricka drycken på vår arbetsplats medan vi fortsätter att arbeta. Och det måste vara i en mugg/glas med lock.
Dessutom får vi inte äta i produktionen vilket innebär att det är adjös med mellanmålen. Det enda som håller oss uppe mellan frukost o lunch.
Och en idiotgrej till (som egentligen inte rör mig) vi får inte använda pauserna till att röka. Det får endast ske på frukost och lunch. Roligt för alla dem som röker eller står bredvid en som gör det.
De är så rara mina chefer...

Av någon anledning fick det mig att tänka på den här låten:

Om ni inte hörde texten så finns den här.

I går var det rätt nice iaf (efter jag slutat jobbet...) ;)

Satt och tog igen mig vid datorn efter denna jobbvecka och började känna mig hungrig.
Då fick jag snilleblixten att vi skulle gå till Fish & Ale och äta lite.
Vilket vi gjorde. =D
Vi satt till och med där så länge att vi orkade en efterrätt. Peacon paj är inte dumt! ;)
Fick en himla god drink av Malin (tror hon heter så) med bla lime, passoa, vodka och passionfruktsjuice.
Jum jum!

1 kommentar:

Örnens blog sa...

Men usch för istapparna! Gå inte ut där och få i huvudet.