18 januari 2010

Blä!

Vad är det för fel på vädergudarna? Jag orkar inte med mer kyla, snö och skit!
Det går ju knappt att cykla längre, väglaget blir bara värre och värre och Tranås kommun är så dumma i huvudet och tycker det är viktigare att spara pengar och hålla sig inom deras sketna budget än det är att ploga och sanda.
Ta Sveagatan som exempel. På de sträckor där cykelbanan är framplogad (för kanske 2 månader sen) är det så tjockt med snöblandat grus som ligger löst på att cykeln åker åt alla håll och kanter när man försöker cykla där. Det är antingen att cykla mitt på vägen eller på gåbanan. Tyvärr börjat till och med gåbanan att bli i ett för dåligt skick.
Under natten hade det bildats is på min sadel så att mina mjukisbyxor frös fast (har lyckats förlägga även detta års sadelmuff). Men det löste sig när min rumpvärme väl värmt upp sadeln. Då var det bara blött i stället. Och på hemvägen var det stora snöflingor som förvandlade mig till en snögubbe och dessutom stack mig i ögonen hela tiden.
VAD JAG ÄR TRÖTT PÅ SNÖ!!

Nåväl, nu ska jag ta bädda ner mig under ett tjockt täcke i soffan och titta på Biggest loser medan jag äter en stor bit kladdkaka med extra choklad och vaniljglass till.

1 kommentar:

Örnens blog sa...

Äta kladdkaka medan du tittar på Biggest loser?....jaaa, det ska vara du det *S*