12 september 2010

Bra & dåligt

Underbar och hemsk dag på samma gång har det varit.
Dagen började med kaffe och sedan bar det iväg till Jönköping och Ikea med Peter, mor och bror. Rätt mycket som blev inhandlat där samtidigt som det var en hel del som vi får vänta med till en annan gång. Men nu kan vi iaf få i ordning lite i vardagsrummet. Slänga ut den gamla äckliga mattan och inte behöva oroa oss om att Kristian (apotekarbänk) ska braka ihop under tv:ns tyngd. Lite krubb blev det där med. Tack alla för en väldigt trevlig dag! =)

Det ena hemska av dagen var att jag fick migrän. Det började redan på väg ner till Jönköping och under tiden vi gick omkring inne på Ikea blev det bara värre. När vi väl kom hem stoppade jag ner mig i sängen och lipade en stund. Tog en zomig som jag fått av svärmor, men tyvärr funkade det inte. Vid 9 hade Peter lagat lite mat till oss och då gav jag zomig-nässprayen en andra chans. Och till slut kände jag hur jag sakta men säkert började återvända till verkligheten igen. Ungefär samtidigt som jag började känna den enormt vidriga smaken av sprayen.
Men nu har jag iaf kunnat på en del gjort här hemma. Det mesta är uppackat och ihop monterat. I morgon blir det att ge sig ut och köpa lite skruv och plugg som behövs.

Det andra hemska av dagen var att Lillan skadat foton (inget allvarligt!). Jag kom ut till köket och hittade blodfläckar på golvet. Sedan hittade vi flera fläckar och en himla massa blodiga tassavtryck i hela lägenheten. Det låter nog mer än var det var, det var ju inte en massa blod som hon blivit av med. Men det verkar som att Lillan har fått en klo avsliten på ena baktassen. Vi tog upp henne och det ser så ut iaf. Det har slutat blöda nu och hon verkar inte ha ont för hon springer omkring på tassen och jag har tom sett henne stå på bakbenen utan vidare.
Men gud var rädd jag blev när jag fick se blodet! Och även nu så känner jag mig som en riktigt dålig "mamma" som tillåtit ens "barn" att få ont. =(

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars Lillan! Men då förstår du kanske hur jag känner det när du har migrän? Att vara mamma och inte kunna göra något för att ta bort det onda =( Kram på dig dotter min.