16 september 2010

Stök

I bland blir jag riktigt rädd över hur folk resonerar inför valet. Hur kommer det sig att de inte kan se längre än dit näsan pekar? Jag vill inte gå in på det mer än så, har redan huvudvärk så det räcker. Men för helvete, använd huvudet! Och stick det definitivt inte i sanden!

Mina glasögon blir jag inte klok på. Har justerat dem två ggr nu och de sitter verkligen inte bra. Tänkte ta en sväng till Linköping och butiken jag köpte dem i nästa vecka. Se om de kan göra något åt det för som det är nu så kan jag knappt ha dem på mig.

Den här veckan har det varit en hel del.
I söndags satte Peter o jag ihop den nya tv:möbeln, la ut den nya mattan och lite sådant. Meningen att vi skulle ha satt upp tv:n och hyllorna också. Men det visade sig att väggfästet inte funkade. Blir till att lämna tillbaka det och köpa en annan.
I måndags var jag, mor o Peter på handledarkurs. Sådär intressant får jag väl säga. Fick inte direkt lära mig något som jag inte redan visst eller iaf kan använda huvudet till. Men det är ju obligatoriskt. Har fått hem lite papper i dag som ska skickas in och sedan kan vi börja brumma.
I tisdags däckade jag. ;) Jag vet faktiskt inte vad som hände egentligen. Var en snabb sväng på stan efter jobbet och sedan hade jag sådan energi för att sätta i gång och få det i ordning hem hemma. Kom ut till vardagsrummet, såg soffan och började snarka Vaknade när Peter kom hem vid 6, åt lite och sedan var det ju nästan sängen.
I går fick vi hjälp av John. Han kom förbi efter jobbet och tillsammans satte vi upp tv och hyllor. Blir rätt bra faktiskt. =) Men samtidigt saknas det något. Vi tror på ett par hyllro till så det får det nog bli i framtiden. Ska ändå skaffa en matta till, en säng och lite annat. Hm, får inte Peter både studiebidrag OCH lön denna månad med? ;)

I dag har det varit en rätt risig dag. Det mesta var/gick fel. Vaknade med ilande huvudvärk, regnade massor på väg till jobbet, glasögonen glider OCH klämmer bakom öronen, rök ihop med en på jobbet (jag hade för övrigt rätt... ;) ), fick hicka som varade i över en timme, ena bygeln i favorit-bh:n knäcktes och det var lite allmänt kaos på jobbet. Stundvis övervägde jag faktiskt att hitta på någon sjukdom bara för att slippa skiten medan stunden efter skrattade jag bara åt eländet. =)
Nu känns det lite bättre dock, dock inte glasögonen eller huvudvärken. Men Peter kom just in genom dörren och det förmildrar det lite. =)

Inga kommentarer: