20 september 2010

Nya tider

Hur kan ett lands befolkning vara så egoistiska? Jag är nämligen inte bara upprörd över hur många nassar det faktiskt finns (600 bara i lilla Tranås med 18000 invånare!) utan även hur de flesta bara tycks tänka på sig själva. Jag kan sträcka mig så långt som till att säga att att den här regeringen egentligen kan gynna mig på något sätt. Jag jobbar ju. Men jag kan tänka. Faktiskt. ;P Jag vet att många inte har jobb och även om det tyvärr finns de som struntar i att försöka få tag i ett också, så finns det ju de som gör allt för att hitta något. Jag tänker på dem i min familj, släkt och vänkrets som skulle vilja jobba men som inte kan. Är det så svårt att tänka på någon annan än sig själv? Jag skulle med glädje (tja...) kunna betala mer skatt om det betydde att tex alla sjukpensionärer kunde få en lite större summa varje månad, så att de kan leva! Jag har inget alls emot att dela trappuppgång med bara invandrare, om det betyder att de får ett bättre liv här. Skulle inte en annan vilja välkomnas i ett annat land om man behövde fly?
Nåväl, det är tyvärr som det är just nu. Vi kan ju bara hoppas att folk använder huvudet och inte plånboken nästa gång de röstar.

Jaha, nu ska jag väl göra mig i ordning för ytterligare en sväng till Linköping. Måste verkligen fixa mina glasögon, lämna in mobilen och lämna tillbaka väggfästet. Den tiden kunde man ju använt till något roligare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra rutet min flicka! =)