26 september 2010

Söndagsidéer

Ok, nu har jag kommit på hur jag vill ha min 25års fest. Jag ska ha barnkalas! =)
Hela köret tänkte jag med ballonger, serpentiner, pappersduk, fiskdamm osv. Naturligtvis blir det lite vuxet stuk på det hela, hemliga ingredienser i tårta och läsken kanske... ;) Ska bli lite skoj.

Har annars varit en lite turbulent dag i dag. Gick ner till ÖoB en sväng (det var tyvärr stängt)och när jag kom tillbaka till trappuppgången sprang det omkring en kattunge där. En underbart söt liten hane som var väldigt kelig. Jag blev helt till mig. När jag återigen gick ner till ÖoB (då det var öppet) var katten fortfarande där, ingen hade alltså hämtat den. Jag sprang upp och hämtade lite vatten och torrfoder till den och överlade med Peter. Till slut så bestämde jag mig för att ta upp den hit. Jag kunde ju ha den inlåst i matsalen. Men när jag väl gjort i ordning där (hade ju en del möbler i vägen) och skrivit lappar att sätta upp på portdörrarna, så var katten försvunnen. Peter o jag kollade i garaget och övriga utrymmen men hittade honom inte. Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen. Hoppas hoppas bara att någon, ägare eller bara vänlig själ, har tagit hand om honom. =/

Inga kommentarer: