30 september 2010

Lång dag

Vilken dag det har varit i dag! Så jäkla kallt på morgonen och tjock dimma att jag fick frost på jackan när jag cyklade till jobbet. Väl framme hade vi dessutom stopp i 1½ timme. Segt när det händer så vi bad chefen om ett block och började skriva ner alla fel som behöver åtgärdas på vår avdelning. Dock hann vi bara med två stationer men det blev ändå fyra papper. ;)
Annars var det en rätt lugn dag. Vi var bara hälften så många som vi brukar vara och har rätt mycket i buffert så vi behövde inte direkt stressa. Däremot var vi alla riktigt riktigt trötta. Vi segade oss fram och kollapsade nästan när det blev dags för rast. Vi tog till och med en extra 5 minuter vid 1 för att få i oss lite kaffe. Så där sitter vi, tre otroligt trötta kvinnor som knappt orkar hålla ögonen öppna. Två på varsin uppochnedvänd papperskorg och en uppe på ett "bord". Vi måste ha sett rätt så bedrövliga ut och när jag sa det till de andra började de att skratta. Slutade med att vi alla skrattade så vi grät. Trötta? Vi? Inte då.... ;)

Hade tänkt ta en tupplur nu när jag kom hem, det var det enda jag kunde tänka på på jobbet. Men väl hemma får man alltid lite extra energi så jag stekte bacon i stället. ;)

Inga kommentarer: