24 september 2010

Slut på jobbveckan

Så, ännu en jobbvecka över. Skönt. Får passa på att njuta av dessa lediga helger för innan vi vet ordet av så kommer övertids-lördagar att poppa upp igen. =/
Det har varit en del rabalder på jobbet denna vecka. En del gnäll fram och tillbaka. Dåliga förslag och vansinniga "lösningar". Men det jag varit mest irriterad över är företagets attityd. Särskilt mot de visstidare som finns.
En visstidare på vår avdelning har fått erbjudande om jobb på ett annat företag som är underleverantörer till oss. Men de vågar inte ta henne ifrån företaget så länge de vill ha henne där som visstidare. Underleverantören vill inte stöta sig med dem. Samtidigt har hon fått veta att det inte finns någon chans till anställning på detta företag. Hängde ni med? ;) Det hela är så himla absurt bara.
Nu kanske inte det säger så mycket om attitydsproblemen jag skrev, men det har mer att göra med hur företaget väljer att agera och vad de säger till oss. Den här tjejen är visstidare här för tredje gången nu. Hon har fått förlängning efter förlängning, fått gå hem och sedan kommit tillbaka. Andra företag försöker att inte ta in folk som redan varit hos dem utan att kunna ge dem anställning. Något som mitt jobb antagligen aldrig hört talas om.
Men det är riktigt synd att hon på vår avdelning ska sluta, men samtidigt känner man för henne, hon har tur som kommer undan. Om bara underleverantören får en ryggrad det vill säga.

Annars får det här bli en lugn helg. Känner att oktober kommer att bli allt annat än lugnt. En barndomsvän fyller, jag fyller, min svärfar fyller och min morbror fyller. Sedan blir det övertid och oktoberfest på jobbet. Där emellan är det det vanliga med jobb och stök här hemma.
Jösses.

Saknar min mobil också... Har fått lämna in den på service och det kommer att ta mellan 3-5 veckor innan jag får tillbaka den. Tills dess får jag använda min gamla skruttiga mobil och jag håller på att bli galen. =/

Nu ska jag korka upp (läs: skruva av korken) på ett gott vin och ha lite fredagsmys.

Inga kommentarer: